Menu
the REFERENCE

Visie

The Reference is in 1993 gestart als websitebouwer. Toen waren websites nog een doel op zich. Intussen zijn websites al lang geëvolueerd naar een middel om de strategische doelstellingen van een bedrijf te helpen realiseren. En het gaat veel verder dan een website alleen. De voorbije jaren is het aantal digitale kanalen sterk toegenomen, net zoals de verwachtingen van de gebruiker en consument. Klanten vinden het maar normaal om op elk moment, eender waar en via elke mogelijke manier te kunnen communiceren of interageren. 

Bedrijven die dat inzien en niet bang zijn om de uitdagingen van digitale transformatie aan te gaan zijn in staat een competitieve voorsprong te nemen. Het credo van The Reference luidt dan ook al jaren: “it’s more than digital, it’s your business”.

Think – Build – Run

The Reference heeft er heel doelbewust voor gekozen om een full service agentschap te zijn. We houden er namelijk niet van om grootse strategieën uit te tekenen zonder na te denken over de haalbaarheid van de implementatie. Net zo min is het zinvol om een oplossing te bouwen zonder heel goed te begrijpen wat de doelstellingen zijn. En ook de build fase mag niet vrijblijvend zijn, want het echte werk moet eigenlijk nog beginnen bij go live: het activeren en in markt zetten. De gestelde KPI’s weten te realiseren lukt enkel als beslagen digitale marketeers de juiste mix aan tactics selecteren, rigoureus performante campagnes opzetten én op permanente basis optimaliseren. Deze totaalbenadering verplicht ons om telkens opnieuw, met kennis van zaken en goed onderbouwd, het juiste advies te geven, solide oplossingen te bouwen en campagnes uit te werken die daadwerkelijk converteren. It’s more than digital, it’s your business.

Geïntegreerd

Bij The Reference zijn we er ten stelligste van overtuigd dat een “alles onder één dak” benadering van een full service agentschap duidelijke meerwaarde biedt. Toch is dit niet voldoende om maximale toegevoegde waarde te realiseren. Daar slaagt een agentschap enkel in als het de strategie eenduidig vertaalt over alle digitale kanalen en customer touchpoints heen én deze ook naadloos integreert. Alleen dan resulteert dit in een totaalervaring waarbij de geleverde inspanningen voor de individuele kanalen en touch points elkaar gevoelig versterken.

Dit vinden we zo belangrijk dat we er ook een metafoor voor hebben verzonnen die we bij elk project opnieuw voor ogen houden,

de metafoor van het witte licht (zie afbeelding1 ). 

De kleuren van de regenboog staan symbool voor de brede waaier aan technologieën, kanalen, expertisedomeinen en customer touchpoints. Dit wordt door een prisma geduwd dat het transformeert naar puur wit licht. Dit witte licht representeert de toegevoegde waarde voor de bedrijfsdoelstellingen van de klant. Als geïntegreerd agentschap is het onze taak om als prisma te fungeren en het rijke arsenaal aan kleuren efficiënt en resultaatsgericht in te zetten om zo’n geconcentreerd en puur mogelijk wit licht te creëren. 

Het gaat namelijk niet om een mobile app, een Facebook campagne, een website of lead nurturing via e-mailmarketing. Deze mogen dan wel elk op zich hun nut hebben, maar The Reference ziet het als haar missie om al deze kanalen op elkaar af te stemmen zodat ze samen meer impact hebben en de strategische doelstellingen makkelijker helpen te bereiken. It’s more than digital, it’s your business.

Being the best is the only market that isn’t crowded

Als full service agentschap nemen we geenszins genoegen met middelmaat. Ons dienstenaanbod wordt op permanente basis uitgediept in Centers of Excellence. Zo waken we over een diepgaande kennis van de verschillende digitale disciplines. 

The Reference is een dienstenbedrijf, alles valt of staat met de kwaliteit van haar medewerkers. We besteden dan ook veel zorg aan de selectie van de juiste mensen. Daarbij staat niet alleen ervaring voorop, want we hechten ook veel belang aan de waarden van onze medewerkers. De voorbije jaren hebben we werkelijk een topploeg weten te verzamelen. Een unieke dynamiek tussen multidisciplinaire experten leidt tot een ontzettende drive en grensverleggende projecten. 

Daarnaast doen we ook op permanente basis onderzoek naar de meest toonaangevende en performante tools als solide basis voor onze projecten. We zijn immers erg selectief in de producten die we omarmen. The Reference is er namelijk van overtuigd dat het aantal producten dat een agentschap aanbiedt totaal irrelevant is. Veel belangrijker is de ability to execute, de mate waarin je het systeem of platform beheerst en het vertrouwen in het bedrijf. Daarom investeert The Reference in haar partnershipsIt’s more than digital, it’s your business.

Resultaatsgericht

Elke keuze die The Reference ooit heeft gemaakt is ingegeven door haar drang naar tastbare en meetbare resultaten. We rusten niet alvorens we daadwerkelijk dingen hebben weten te verwezenlijken. Onze manier van werken is er volledig op afgestemd, of we nu kiezen voor een agile of waterfall methodologie. Deze ingesteldheid zijn we niet alleen aan onze klanten verplicht, maar ook aan onszelf. The Reference wil een langetermijnrelatie aangaan met haar klanten en dat kan alleen door telkens opnieuw te deliveren en bij voorkeur de verwachtingen te overtreffen. It’s more than digital, it’s your business.

[1] Geïnspireerd op het album van Pink Floyd, Dark Side of the Moon, maar vrij geïnterpreteerd zonder met fysische wetmatigheden rekening te houden.

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Fanuc is wereldleider in industriële robots. We helpen dit bedrijf door online hun verkoops-, marketing- en salesactiviteiten te ondersteunen. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK