Menu
the REFERENCE

Search Engine Optimization

Bij zoekmachineoptimalisatie draait alles rond zichtbaarheid in de zoekmachines. Gemiddeld komt 30% à 50% van al uw websiteverkeer vanuit deze hoek. Het is dus een belangrijke, kostenefficiënte en vooral winstgevende verkeersader die meer verdient dan een check-up bij het live-zetten van de nieuwe website.

Hieronder vindt u onze verschillende SEO-diensten:

  • SEO Audit: legt pijnpunten bloot en adviseert gericht,
  • SEO Copywriting: behaagt zowel bezoekers als zoekmachines,
  • SEO voor E-commerce: specifieke aanpak om bedrijfskritische websites te stuwen in de zoekmachines,
  • Zoekwoordenonderzoek: belangrijke informatiebron van klantennoden, onmisbaar voor inhoud en structuur van uw webproject,
  • Linkearning/Linkbuilding: links zijn de pasmunt voor goede posities.

Als u het ons vraagt, past SEO best in een holistische online marketingaanpak, en zien we het niet als een alleenstaand kanaal. SEO schuift bijgevolg naadloos in een content marketingproject.

SEO Audit

Uw website vormt een belangrijk kanaal binnen uw marketingcommunicatie? Dan loont het altijd de moeite om te evalueren of uw website goed scoort in de zoekmachines. Zo weet u meteen waar en hoe het beter kan. Bij een SEO audit toetsen we onder meer grondig een lijst factoren waarvan we proefondervindelijk weten dat Google er veel belang aan hecht. De uitdagingen van een e-commerce website zijn echter anders dan die van een portfoliowebsite. Elke audit is dus uniek, en de aanbevelingen volledig volgens uw specifieke situatie.

SEO Copywriting

Een SEO copywriter, bestaat dat eigenlijk wel? Want zeg nu zelf, wie wil er nu schrijven voor zoekmachines? Zij klikken noch kopen en betalen al zeker geen rekeningen. Toch is er een subtiel samenspel waarmee we zowel gebruikers als zoekmachines kunnen overtuigen. Dát is de kunst van SEO copywriting. Het is onontbeerlijk voor het slagen van elk website- of content marketingproject.

Het echte verschil tussen online- en offline copywriting maakt u met het consistent gebruik van zoekwoorden op bepaalde plaatsen in uw tekst. Dit zijn de zoekwoorden die mensen in Google invoeren om uw product of dienst te vinden. Deze woorden of vragen verwerkt een goede SEO copywriter in zijn tekst. Logisch toch dat Google uw geoptimaliseerde pagina als resultaat toont voor een zoekopdracht met dat zoekwoord.

SEO E-commerce

Een e-commerce platform draagt rechtstreeks bij aan de P&L van uw departement of bedrijf. Search Engine Optimalisatie voor uw online verkoopskanaal is daarom een heel krachtig instrument waarbij resultaten snel zichtbaar zijn.

Gebruikt u de juiste zoekwoorden voor uw categoriepagina's? Legt u ook links naar categorie- en productpagina's? Als u een filter search gebruikt, creëert u dan duizenden bijna-duplicate pagina’s die Google afstraft?

SEO voor e-commerce is een zorgvuldig afgewogen pakket van acties, dat tezamen met conversieoptimalisatie uw omzet de hoogte instuwt. 

Keyword Research

Zoekwoordonderzoek is essentieel voor elk web- en content marketingproject, want het geeft input voor:

  • structureren van een volledige website of productportfolio. Denk aan grote e-commerce websites of productcatalogussen.
  • prioriteren van inhoud op de pagina.
  • uitdiepen van een onderwerp voor blogartikels.

Is het afzuigkap of dampkap? Woonkrediet of woonlening? Kraamafdeling of materniteit? We hebben allen een eigen mening over wat het populairste zoekwoord is. 

De Keywordplanner van Google toont welke woorden we het meest opzoeken. De planner stelt ook gerelateerde ideeën voor, zodat we kunnen onderscheiden welke woorden gebruikers meer zoeken dan andere.
Dit maakt het eenvoudig om inhoud rond minder populaire zoekwoorden onderaan, of zelfs helemaal niet, te vermelden op de website. 

Het spreekt voor zich dat keyword research bijzonder waardevolle inzichten genereert. Ze negeren is niet echt verstandig, want ze leveren een competitief voordeel op.

Wilt u weten hoe een bepaalde doelgroep uw producten of diensten opsnort? Neem contact op en dan tonen we hoe u zoekwoordonderzoek in uw voordeel gebruikt.

Linkbuilding

Kwalitatieve en relevante links zijn een belangrijk ingrediënt voor een toppositie in de zoekmachines.

Maar “Linkearning” blijft vaak een lastig en tijdrovend onderdeel van een SEO- of Content Marketingproject.

The Reference kan u helpen om een wervend idee om te zetten in druk gedeelde en frequent gelinte campagnes. Outreach (het benaderen van potentiële linkpartners), linkbait (door bijvoorbeeld een dialoog of polemiek rond een bepaald onderwerp te creëren) of creatieve campagnes zijn technieken die tot succes leiden.

Gefilterd op Search Engine Optimalisatie Toon alle referenties

Ontdek onze referenties in SEO

Gefilterd op Digitale marketing Alle blogberichten

Lees onze blogberichten over digitale marketing

Blog Digitale marketing
26 april 2017
Dark social: er is licht in de duisternis

Lees meer
Augustus 2016: het internet staat in rep en roer. Als een lopend vuurtje verspreiden de foto’s van een naakte Orlando Bloom zich via het internet en sociale media. Een brandend onderwerp dat aan menig koffiemachine besproken wordt, maar een hel voor de online marketeers. Dit onder meer bij de redactie van Mirror, die de foto’s op hun website plaatsten. Omdat het artikel via Facebook Messenger, WhatsApp, Email en andere kanalen zonder tags of url parameters gedeeld werd, was het voor hen onmogelijk te traceren waar al dat webverkeer vandaan kwam. Het lijkt op ‘direct traffic’, maar dat is het zeker niet. In dit artikel willen we ons licht laten schijnen op een fenomeen dat in het vakjargon dark social heet.
Blog Digitale marketing
9 maart 2017
Nu ook beschikbaar in België: Data Studio, Google’s sluitstuk voor datagedreven beslissingen

Lees meer

Na maanden vol ongeduld was het gisteren eindelijk zover, Google verleende de Belgische markt toegang tot Data Studio. Weet je nog, dat stukje software waar we bijna een jaar geleden reeds een blogberichtje over schreven.

Data Studio moet de dagelijkse taken van een web analyst eenvoudiger maken. Alle data die bij oogopslag raadpleegbaar moet zijn - denk aan KPI’s - kan met Data Studio toegevoegd worden aan een real-time dashboard.

Blog Digitale marketing
23 februari 2017
Search Audiences: de toekomst van SEA?

Lees meer
Vorige donderdag was er in Amsterdam Friends of Search, één van de grootste events in de Benelux rond search engine marketing. Er werd zowel over SEA als SEO uitvoerig gesproken, en ook The Reference stuurde een delegatie richting Amsterdam om het event bij te wonen. Uiteraard brengen we graag verslag uit, maar dat doen we deze keer niet in de standaard "acht takeaways"-vorm. De focus van deze blogpost ligt voornamelijk op SEA, en we gaan op zoek naar een antwoord op de volgende vragen: waar gaat SEA naartoe als vakgebied? En hoe kunnen we in de toekomst ons SEA-budget zo goed mogelijk inzetten?
top
more than digital
The Reference is niets zonder haar klanten. Carglass is de specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten, waarvoor we een volledige responsive Sitecore website gebouwd hebben. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK