Menu
the REFERENCE

Email Marketing, CRM en Marketing Automation

Waarom Email Marketing, CRM en Marketing Automation?

Meer dan ooit tevoren staat uw klant centraal in uw bedrijfsvoering; het is de klant die uw product of service kraakt of maakt. Ieder contact, zowel voor als achter de schermen, moet steunen op een relevante en gepersonaliseerde communicatie-aanpak. Waarde wordt pas gecreëerd als de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt. Door diepere inzichten in het gedrag van uw klanten en prospecten, slaagt The Reference er in om de complexiteit van een echte omni-channel marketing te reduceren zonder de moeten inboeten op customer experience.

Hoe werkt het?

De sleutel tot een succesvol email marketing, marketing automation of CRM programma ligt in het uitbouwen van interactieve dialogen of campagnes. Deze campagnes steunen op de volgende principes:

  • Ze zijn kanaalonafhankelijk en tegelijk omni-channel. (door bvb. online gebruik van email marketing, sms, spelletjes, enquetes, ...)
  • Ze streven naar maximale automatisatie (marketing automation)
  • Ze worden centraal beheerd
  • Ze zijn gepersonaliseerd en aangepast aan het gedrag en de kenmerken van uw doelgroep (micro- en macro-segmenten)
  • Ze maken gebruik van  cleane en correcte up-to-date data (data management)

Om dit te verwezenlijken heeft u naast een plan en de nodige creativiteit en kennis ook een performante oplossing nodig op maat van uw onderneming. Voor sommige campagnes zal een eenvoudige email marketing pakket voldoende zijn, andere hebben meer nood aan geavanceerde marketing automation. 

Wat is het doel van Email Marketing, Marketing Automation en CRM?

Met Email Marketing, Marketing Automation en CRM wordt de relatie met uw klanten geprofessionaliseerd. Uitgekiende marketingcampagnes worden door acties van klanten en prospecten in gang gezet. Dat gebeurt zowel online (op uw website, in uw apps, uw e-mails) als offline (in uw fysieke vestigingen, aan de kassa, in het bushokje). Omdat we bij event-driven marketing (EDM) alles meten, verrijken we profiel van de klant, kunnen we opnieuw beter segmenteren en personaliseren. 

Met Email Marketing, Marketing automation en CRM beantwoorden we vragen als:

  • Wie is mijn klant eigenlijk?
  • Welke toegevoegde waarde lever ik een klant?
  • Welke waarde heeft een klant voor mij?
  • Hoe kan ik meer waarde leveren aan een klant?
  • Hoe kan ik mijn opbrengst verhogen per klant?

Het uiteindelijke doel van Email Marketing, Marketing Automation en CRM is dus: meer tevreden en rendabele klanten maken.

 

Wat kan The Reference betekenen voor mijn Marketing Automation?

Om uw digitale marketing communicatie en de relatie met uw klant tot een hoger niveau te tillen kan u een beroep doen op een team bij The Reference dat gespecialiseerd is in Email Marketing, Marketing Automation en CRM. Onze consultants werken samen met u een strategie en stappenplan uit. Onze marketeers zetten dit actieplan om in data-driven, multichannel (lifecycle) campagnes die door onze ontwikkelaars voorzien worden van de nodige logica en scripting. 

Het opzetten van up-en cross-sell-, abandoned shopping cart-, en verjaardagscampagnes is voor ons vertrouwd terrein. Alsook integreren met andere databronnen.

Wij kunnen voor uw marketingcampagnes design, copywriting, integratie en uitvoering op ons nemen, ongeacht of u nu werkt met Selligent, Sitecore of andere tools.

Clevere analisten zullen na afloop de campagnes analyseren om zo de volgende nog effectiever te maken.

Hoe dit alles past binnen de bedrijfsstrategie en volgens welk kader de uitrol van het CRM-traject gebeurt, kan worden vastgelegd in een overkoepelende CRM strategie.   

Meer weten over Email Marketing, Marketing Automation en CRM?

Contacteer ons

Gefilterd op CRM en Marketing Automation Alle referenties

Ontdek onze referenties

Gefilterd op CRM en Marketing Automation Alle blogberichten

Lees onze blogberichten

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Fanuc is wereldleider in industriële robots. We helpen dit bedrijf door online hun verkoops-, marketing- en salesactiviteiten te ondersteunen. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK