Menu
the REFERENCE

CRM & Marketing Automation

Waarom CRM en Marketing Automation?

Meer dan ooit tevoren staat uw klant centraal in uw bedrijfsvoering; het is de klant die uw product of service kraakt of maakt. Ieder contact, zowel voor als achter de schermen, moet steunen op een relevante en gepersonaliseerde communicatie-aanpak. Waarde wordt pas gecreëerd als de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt.

Hoe werkt het?

De sleutel tot een succesvol (marketing) CRM programma ligt in het uitbouwen van interactieve dialogen of campagnes. Deze campagnes steunen op deze principes:

  • Ze zijn kanaalonafhankelijk (cross-channel / multi-channel maar ook inbound versus outbound)
  • Ze streven naar maximale automatisatie (marketing automation)
  • Ze worden centraal beheerd
  • Ze zijn gepersonaliseerd en aangepast aan het gedrag en de kenmerken van uw doelgroep (micro- en macro-segmenten)
  • Ze maken gebruik van  cleane en correcte up-to-date data (data management)

Om dit te verwezenlijken heeft u naast een plan en de nodige creativiteit en kennis ook een performante oplossing nodig op maat van uw onderneming (en haar maturiteit op dit domein).

Wat is het doel van CRM en Marketing Automation?

Met CRM en Marketing Automation wordt de relatie met uw klanten geprofessionaliseerd. Uitgekiende marketingcampagnes worden door acties van klanten en prospecten in gang gezet. Dat gebeurt zowel online (op uw website, in uw apps, uw e-mails) als offline (in uw fysieke vestigingen, aan de kassa, in het bushokje). Omdat we bij event-driven marketing (EDM) alles meten verrijken we profiel van de klant, kunnen we opnieuw beter segmenteren en personaliseren. 

Met CRM beantwoorden we vragen als:

  • Wie is mijn klant eigenlijk?
  • Welke toegevoegde waarde lever ik een klant?
  • Welke waarde heeft een klant voor mij?
  • Hoe kan ik meer waarde leveren aan een klant?
  • Hoe kan ik mijn opbrengst verhogen per klant?

Het uiteindelijke doel van CRM is dus: meer tevreden en rendabele klanten maken.

 

Wat kan The Reference voor mij betekenen?

Om uw digitale marketing communicatie en de relatie met uw klant tot een hoger niveau te tillen kan u een beroep doen op het Marketing Automation team van The Reference. Onze consultants werken samen met u een strategie en stappenplan uit. Onze marketeers zetten dit actieplan om in data-driven, multichannel (lifecycle) campagnes die door onze ontwikkelaars voorzien worden van de nodige logica en scripting. 

Het opzetten van up-en cross-sell-, abandoned shopping cart-, en verjaardagscampagnes is voor ons vertrouwd terrein. Alsook integreren met andere databronnen.

Wij kunnen voor uw marketingcampagnes design, copywriting, integratie en uitvoering op ons nemen, ongeacht of u nu werkt met Selligent, Sitecore of andere tools.

Clevere analisten zullen na afloop de campagnes analyseren om zo de volgende nog effectiever te maken.

Hoe dit alles past binnen de bedrijfsstrategie en volgens welk kader de uitrol van het CRM-traject gebeurt, kan worden vastgelegd in een overkoepelende CRM strategie.   

Meer weten over CRM & Marketing Automation? Contacteer ons
Gefilterd op CRM en Marketing Automatisation Alle referenties

Ontdek onze referenties

Gefilterd op CRM en Marketing Automatisation Alle blogberichten

Lees onze blogberichten

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Hier aanschouwt u wat Luminus voor u kan betekenen. Wij stonden op onze beurt in voor de look & feel van hun website, de implementatie en natuurlijk ook hun mobiele app.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK