Menu
the REFERENCE

19 oktober 2015

DE KLANT STAAT BINNEN ALLE KANALEN CENTRAAL BIJ MAKRO, DUS OOK ONLINE OP MAKROSHOP.BE

MakroShop.be evolueert om de nieuwe generatie, vaak mobiele, consumenten nog beter van dienst te kunnen zijn. Makro kiest immers resoluut voor een consequente customer centric aanpak binnen zijn omnichannel strategie. The Reference, full service digital agency en e-commerce partner van MakroShop.be, stond in voor dit online vernieuwingstraject.

www.MakroShop.be blijft zichzelf optimaliseren in functie van een ideale customer experience. Binnen de omnichannel strategie van Makro komt de klant immers op de eerste plaats. Om het makkelijker te maken voor de bezoeker om het gewenste product te vinden en te bekijken, blijven de UX-specialisten van The Reference continu meten en hun learnings omzetten naar concrete verbeteringen. De wereld van de consument van vandaag is voortdurend in beweging. Nieuwe mobiele devices volgen elkaar snel op. Daarom werd responsive web design geïntroduceerd om de mobiele bezoeker meer leesgemak en een optimale ervaring te bieden en dit op een zo breed mogelijk gamma toestellen. De gebruiker zal bijgevolg minder moeten scrollen en zoomen als het gebruikte scherm kleiner wordt.

Peter De Jonghe, E-commerce manager van Makro C&C Belgium NV stelt:

Zoals we weten denkt de nieuwe consument niet in kanalen. Men verwacht eenvoudigweg dat een winkel of leverancier bereikbaar is, waar en wanneer ook. Dat meer en meer mensen via mobiele apparaten aankopen doen is dus een feit waar ook MakroShop.be niet aan voorbij kan gaan. Maar liefst 30% van onze bezoekers is een mobiele Makro-shopper en zit dus niet achter een desktop! We wilden consumenten dan ook dezelfde ervaring bieden, ongeacht via welke manier en op welk toestel zij gebruik maken van onze winkels. Daarom hebben we besloten de webshop nog meer de Makro huisstijl te doen ademen, en deze ook volledig te optimaliseren voor iPad/tablet, smartphone, desktop. Via responsive web design wordt een betere user experience aangeboden, ongeacht op welke schermgrootte men de website bezoekt. Het toestel van de bezoeker wordt gedetecteerd en op basis van het bijhorende schermformaat schaalt de site automatisch naar de beste manier om bekeken te worden. Via grondig UX onderzoek werd voor elke schermgrootte een ideale ervaring uitgetekend en werd het aankoopproces geoptimaliseerd. Zo bevat de mobiele customer journey bijvoorbeeld minder dropdown menu's en ligt de focus nog meer op de eenvoudige navigatie naar de producten.

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Hier aanschouwt u wat Luminus voor u kan betekenen. Wij stonden op onze beurt in voor de look & feel van hun website, de implementatie en natuurlijk ook hun mobiele app.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK