Menu
the REFERENCE

10 november 2011

INFRAX GROTE WINNAAR VAN DE USABILITY AWARDS

Infrax werd de grote winnaar van de "Usability Awards" en mocht niet alleen de award in ontvangst nemen voor de beste site in de categorie "non-profit or e-gov", maar behaalde bovendien de eerste plaats in de "public vote". De nieuwe website van netbeheerder Infrax werd gebouwd door het Gentse internet agency "The Reference". AG Consult stond mee in voor het testen en verfijnen van de gebruiksvriendelijkheid.

Vertrekken vanuit de noden van de gebruikers

InfraxDat Infrax voldoende aandacht wilde besteden aan de "usability" van de nieuwe website was duidelijk vanaf de start van het project. De website werd volledig opgebouwd vanuit de noden van de gebruikers. Deze hoge "taakgebaseerdheid" zorgt ervoor dat de gebruiker in één oogopslag de nodige info of formulieren betreffende de reden van zijn bezoek kan terugvinden, zij het zowel voor elektriciteit, aardgas, als riolering of TV. De duidelijke rubriekpagina's en homepage zorgen er voor dat de surfer de website uitermate efficiënt kan aanwenden. Door het respecteren van de klassieke standaarden, en door te zorgen voor voldoende horizontale rustpunten en "springlinks" werd de site nog aangenamer en intuïtiever gemaakt. Ook aan de copywriting werd bijzonder veel aandacht besteed. Het is duidelijk dat de jury van de "Usability Awards" al deze inspanningen kon smaken, hetgeen eveneens bevestigd werd door het grote publiek.

Usability awards

De Usability Awards worden jaarlijks uitgereikt voor 3 categoriën: er is enerzijds de algemene publieksprijs, en daarnaast wordt binnen 2 klassen ("non-profit or e-gov" en "profit") een award toegekend door de jury. Deze jury bestaat uit actieve usability experten die op basis van hun gezamenlijke ervaring de shortlists samenstellen, de sites evalueren en punten toekennen voor een 8-tal criteria, met name:

  1. De homepage
  2. De overzicht pagina's
  3. De detail pagina's
  4. De navigatie
  5. Zoekfunctie
  6. De forms en de inhoud
  7. De copywriting
  8. Algemene indruk

Dit jaar waren er niet minder dan 95 inzendingen. Het publiek kon tot 4 november stemmen op de 10 sites die de shortlist haalden voor de publieksprijs.

Weblinks

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Hier aanschouwt u wat Luminus voor u kan betekenen. Wij stonden op onze beurt in voor de look & feel van hun website, de implementatie en natuurlijk ook hun mobiele app.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK