Menu
the REFERENCE

Persgroup Publishing

Klant sinds 2008
De Persgroep Publishing (dPP) werd opgericht op 1 januari 2007 en is voor 100% een dochteronderneming van De Persgroep. Daarnaast is de Persgroep Publishing zelf moedermaatschappij van het Eco Print Center en eigenaar van Vacature. dPP is actief in kranten, magazines en nieuwe media en huisvest een aantal marktleiders zoals Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal, Goed Gevoel en HLN.be. 

Recent nieuws over Persgroup Publishing

13 oktober 2014

The Reference geeft De Morgen meer inzicht

Op 7 oktober 2014 lanceerde De Morgen een volledig vernieuwde website en app. Deze lancering werd ondersteund met de intrigerende campagne: "De Morgen. Meer inzicht. Meer zalm." En dat treft, want De Morgen en The Reference delen in dat opzicht dezelfde visie! De Morgen geeft zijn (digitale) lezers nieuwe inzichten via haar kritische, onbevangen blik. The Reference, het full service agency uit Gent, geeft in de aanloop naar al deze vernieuwingen, de nieuwsbron meer inzicht in hun Web Analytics.

The Reference startte een grondig analysetraject voor de nieuwe website en nieuwe app van De Morgen. Na het uittekenen van een datastrategie volgde een uitgebreide en efficiënte data captatie. De nieuwe Analytics-rapportering zal voor verschillende diensten, elk met hun eigen behoeftes en doelstellingen, interessante en actiegerichte inzichten creëren. Vooral de afdelingen Business Intelligence, Redactie, Marketing, IT & (APP) Development en Klantenservice zwemmen vanaf nu stroomopwaarts in de verzamelde data om meer inzicht te krijgen in de voor hen belangrijke informatiestromen. 

Het project bood de kans om uitgebreid de vruchten te plukken van de nieuwe Google Tag Manager en Universal Analytics.

Google Tag Manager

Snelheid en efficiëntie zijn cruciale aspecten in dit project. Met Google Tag Manager kunnen tags gemaakt en bijgewerkt worden voor websites en mobiele apps, zonder dat andere bedrijfsprocessen vertraging oplopen. Dankzij het versiebeheer, de gebruikersrechten en de debugmodus kunnen de juiste personen ook gemakkelijk nieuwe tags controleren, en dit nog voor ze worden gepubliceerd.

Universal Analytics

Universal Analytics is de nieuwe versie van Google Analytics. Deze versie speelt nóg beter in op de behoeften van de klant, dankzij de nieuwe functies voor het verzamelen en organiseren van de gegevens in de Google Analytics-accounts.

  • Cross Device Tracking: hiermee kunnen dezelfde gebruikers over verschillende devices opgevolgd worden via een (anonieme) User-ID. Zo kunnen we het belang van elke aangepaste user interface beter inschatten en de juiste prioriteiten stellen.
  • Custom dimensions: Voor een nieuwswebsite als deze van De Morgen zijn de traditionele dimensies als Page Path, Source, Medium, Browser, Locatie etc. niet meer voldoende. Dankzij verschillende 'Custom Dimensions' zullen we met zeer relevante segmentaties kunnen analyseren: wat zijn de populaire onderwerpen, auteurs, mediatypes, publicatietijdstippen, artikellengtes, leesrechten, etc.

Het verzamelen en rapporteren van deze data is uiteraard nog maar een eerste stap. Met deze nieuwe inzichten zullen we samen met De Persgroep de nodige analyses en optimalisaties verder uitwerken. Zo helpt The Reference De Morgen een sterkere relatie op te bouwen met haar lezers. Meer zalm dus voor ons land, mede dankzij de nieuwe inzichten die The Reference aan het team van De Morgen levert!

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Fanuc is wereldleider in industriële robots. We helpen dit bedrijf door online hun verkoops-, marketing- en salesactiviteiten te ondersteunen. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK