Menu
the REFERENCE

Kodak Alaris

Klant sinds 2016

Recent nieuws over Kodak Alaris

30 november 2016

Een gloednieuwe digitale strategie voor Kodak Alaris Information Management

Gent, woensdag 30 november, Kodak Alaris Information Management, een wereldwijde dienstverlener op het gebied van informatiemanagement, heeft intensief samengewerkt met The Reference om de eigen digitale transformatie van KA-IM uit te zetten in de vorm van een nieuwe digitale strategie. Full service digital agency The Reference nam de uitdaging aan om het transformatieproces een duwtje in de rug te geven. De gloednieuwe internationale website wordt gebouwd op het krachtige Sitecore Experience Platform, die de nieuwe identiteit van Kodak Alaris Information Management weerspiegelt en stimuleert.

Herpositionering van een iconisch wereldmerk

Begin 2016 gaf Kodak Alaris Information Management, een wereldwijde dienstverlener op het gebied van informatiemanagement, het startschot voor een herpositioneringsproject. Het overkoepelende thema is opgebouwd rond de uitdagingen van digitale transformatie waarmee elk bedrijf vandaag wordt geconfronteerd. De verwerking van digitale informatie is vaak complex en chaotisch, met nefaste gevolgen voor de interne productiviteit en efficiëntie. Digitalisering gaat immers veel verder dan documenten voorbereiden en gegevens verzamelen uit papieren informatiebronnen: de gegevens moeten ook in een bedrijfsproces worden gegoten, alle data moeten op één plek komen en de hard copy’s moeten worden verwerkt na het scannen. Daar komt nog bij dat de mogelijkheden voor zowel de input als output van data eindeloos zijn, van mobiele toepassingen en de cloud tot ECM-systemen en andere dragers als onderdeel van het proces.

Precies daar voert Kodak Alaris Information Management (KA-IM) vandaag de sector aan, door zich te concentreren op de digitale transformatie van zijn wereldwijde klantenbestand. Het bedrijf levert de noodzakelijke hardware, software en diensten om de complexiteit van informatiemanagement in te tomen met minieme inspanningen en een zo laag mogelijke kostprijs. Kortom, data worden een onvervalst competitief voordeel.

Digitale transformatie met de steun van The Reference

Sinds juni 2016 werken Kodak Alaris Information Management en The Reference intensief samen om de eigen digitale transformatie van KA-IM uit te zetten, in de vorm van een nieuwe digitale strategie die de herpositionering van het bedrijf moet ondersteunen. The Reference nam de uitdaging van Siddharta Bhattacharya, VP Global Marketing bij Kodak Alaris Information Management, met beide handen aan: het transformatieproces een duwtje in de rug geven en een gloednieuwe internationale website uitbouwen die de nieuwe identiteit van Kodak Alaris Information Management weerspiegelt en stimuleert.

"De nieuwe website van Kodak Alaris Information Management speelt een cruciale rol in het hedendaagse klantentraject. We hebben samen met The Reference een website uitgewerkt die beantwoordt aan de behoeften van de moderne digitale klant. Het resultaat sluit perfect aan bij de reële uitdagingen waarmee die klant wordt geconfronteerd", aldus Siddharta Bhattacharya, VP Global Marketing bij Kodak Alaris Information Management

Tijdens een strategische 'sprintweek' op het internationale hoofdkantoor van Kodak Alaris Information Management in Rochester (New York) legden The Reference en KA-IM samen de strategische keuzes vast voor een geslaagde transformatie.

The Reference tekende enkele strategische lijnen uit en hielp het internationale merkarchetype te bepalen op basis van marktonderzoek. Daaruit vloeide een definitieve merkidentiteit voort, met een bijbehorend visueel design en online waarde proposities voor de verschillende stakeholders. Zo ontstond uiteindelijk een tastbaar prototype voor de website.

Dankzij de nauwe samenwerking met de zakelijke stakeholders van KA-IM wist het team de vinger te leggen op een uniek en online competitief voordeel. Een groot deel van de website is nu gericht op de reële problemen waarmee bedrijven worden geconfronteerd en de mogelijkheden om uitdagingen zoals geautomatiseerde communicatie, formulierenverwerking, registratie van nieuwe klanten, openstaande rekeningen en archiefbeheer het hoofd te bieden.

De website is gebouwd op het krachtige Sitecore Experience Platform, waarvan The Reference platinum partner is. Deze keuze garandeert niet alleen technische stabiliteit, maar biedt de teams van KA-IM ook een ruime waaier aan opties voor digitale marketing. Neemt een bezoeker via de website contact op met KA-IM, dan weet het verkoopteam meteen tot welke sector hij behoort, hoe groot zijn bedrijf is en met welke uitdagingen hij wordt geconfronteerd. Hoe meer het team weet over de klant, hoe groter ook de focus die hij krijgt toebedeeld.

The Reference implementeert de website op basis van de wendbaarheidmethode. Na elke sprint worden delen van de oude website vervangen door nieuwe stukken (bedrijfsuitdagingen, oplossingen, homepagina …). Kodak Alaris Information Management kan nu zakelijke voordelen realiseren (zoals de hierboven vermelde focus op de klant en de bijbehorende efficiëntie in het verkoopproces) in een zo klein mogelijk tijdsbestek.

"Dit is precies de update die onze verdelers, partners en verkoopmedewerkers nodig hadden om het verkoopgesprek vroeger dan ooit te kunnen starten. Dankzij de nieuwe website vallen we op in de markt en zijn we de concurrentie een stap voor. Op termijn zal dit meer contracten opleveren voor ons en onze partners", aldus Julie Shanahan, Marketing Director US&C bij Kodak Alaris Information Management.

De implementatie is nog niet volledig afgerond, maar de geïntegreerde benadering van The Reference rond de strategie, het concept en de implementatie van de digitale herpositionering van Kodak Alaris Information Management is al succesvol gebleken. Sectoranalisten van over de hele wereld hebben de transformatie van Kodak Alaris Information Management al opgepikt en de reacties zijn unaniem lovend. Maar ook de partners, klanten en medewerkers zijn onverdeeld enthousiast over de resultaten van deze samenwerking tussen KA-IM en The Reference.

"Tegen het einde van het jaar zal de volledige website van Kodak Alaris Information Management in een nieuw jasje zitten", aldus Olivier Deneef, Client Service Director bij The Reference New York. "Maar dit is slechts het begin van het digitale transformatieproces voor Kodak Alaris. Onze samenwerking is zelfs op deze korte tijd al bijzonder waardevol gebleken voor Kodak Alaris Information Management. We hebben dan ook de basis gelegd voor een partnerschap op lange termijn, om Kodak Alaris Information Management aan de top te houden.
top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK