Menu
the REFERENCE

KBC

Klant sinds 2008
De KBC-groep is een geïntegreerde bank-verzekeraar. De groep bekleedt vooraanstaande posities op zijn thuismarkten in België, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Polen en Bulgarije. In de rest van de wereld is de groep selectief aanwezig in bepaalde landen of regio’s. In België biedt KBC bank- en verzekeringsproducten aan via zijn netwerk van 736 KBC-bankkantoren, 19 privatebankingkantoren, 13 bedrijvenkantoren en 513 KBC-verzekeringsagentschappen en via de 88 bankkantoren, 13 bedrijvenkantoren, 7 privatebankingkantoren en 75 verzekeringsagentschappen van CBC.

Recent nieuws over KBC

25 oktober 2010

Kbc en The Reference gaan met u mee, ook mobiel.

KBC verstevigt haar multi-channel aanpak en exploreert nu de mogelijkheden van mobiel internet. De bankverzekeraar deed hiervoor een beroep op The Reference. Het Gentse web agency ondersteunde KBC bij het bepalen van haar mobiele strategie en lanceerde net de mobiele website.

KBCDoor kbc.be ook mobiel aan te bieden bereikt KBC onmiddellijk een grote doelgroep. m.kbc.be werd geoptimaliseerd voor Android en iPhone gebruikers. Zij krijgen in een aantrekkelijke interface de informatie aangeboden die een mobiele surfer het meest aanbelangt. Uiteraard hoort daar een handige kantorenzoeker bij die rekening houdt met de locatie waarop je je op dat ogenblik bevindt. In één oogopslag zie je welke kantoren, agenten of automaten op dat ogenblik open zijn. Daarnaast kun je op de mobiele site voor heel wat simulaties terecht. Zo vraag je snel en efficiënt de voorwaarden van een woningkrediet op, maar ook wie geïnteresseerd is in een andere lening (voor een auto, motor, groene investering,... ) kan snel de rentevoeten en de maandelijkse afbetaling consulteren. Wie twijfelt tussen lenen of sparen kan in een handomdraai de verschillen tussen beide opties raadplegen. Tot slot mogen een aantal belangrijke telefoonnummers zoals card stop, het Telecenter en dergelijke, niet ontbreken.

Wie niet over een Android telefoon of iPhone beschikt blijft niet in de kou staan. Eenvoudigere toestellen krijgen automatisch een eenvoudigere versie van de mobiele site te zien.

"KBC wil haar klanten de keuze geven tussen verschillende kanalen", zegt Bert Bleukx, Head eChannels & eCommerce. "De voorbije jaren hebben we hard gewerkt om de mogelijkheden van de website aanzienlijk te verhogen en nu is het tijd om ook mobiel met onze klanten mee te gaan. We zien dit als een eerste stap om vanuit de respons die we krijgen het mobiele aanbod verder uit te breiden."

"Dit is een evolutie die we bij heel wat bedrijven zien", zegt Thomas De Vos, Mobile Expert bij The Reference en het centre of excellence Emakina/Mobile. "Het lijkt op het desktop internet van de jaren 90. Onze klanten zijn zich bewust van de nieuwe ontwikkelingen en gaan op zoek naar de juiste oplossingen om het mobiele internet in hun activiteiten te integreren. Met onze marktkennis en expertise staan we hen bij om betere keuzes te maken en het aanwezige potentieel te optimaliseren. Als toonaangevende Belgische speler in mobiele sites en applicaties staan we niet alleen in voor de technische implementatie, maar werken we ook mobiele strategieën en businessplannen uit."

Verken de mobiele diensten van KBC door op je Smartphone te surfen naar m.KBC.be

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK