Menu
the REFERENCE

iMinds

Klant sinds 2013
iMinds is het knooppunt voor digitaal onderzoek & ondernemerschap in Vlaanderen.

Ze zetten de schouders onder digitale innovatie in onze samenleving en economie, en voeren daarvoor strategisch en toegepast onderzoek rond belangrijke digitale technologieën.
900+ academische onderzoekers aan 5 Vlaamse universiteiten werken samen met de industrie en met KMO’s binnen coöperatieve onderzoeksprojecten, om digitale knowhow om te zetten in toekomstgerichte producten en diensten.

iMinds moedigt tech ondernemers ook aan om hun slimme innovaties naar de markt te brengen. We helpen hen bij de opstart van digitale ondernemingen en ondersteunen hun groei in lokale en internationale markten.

Recent nieuws over iMinds

2 juli 2014

The Reference bouwt nieuwe website van iMinds

Wie op het internet zoekt naar informatie over het Vlaams digitaal onderzoekscentrum iMinds, kan voortaan terecht op een gloednieuwe website. www.iminds.be werd volledig vernieuwd door The Reference. Dit Gentse full service digital agency, gekend voor haar geïntegreerde aanpak van alle digitale marketing kanalen, stond in voor het strategisch traject, voor het versterken van de huisstijl in de look & feel van de website, en voor…

Vlaams centrum voor digitaal onderzoek en ondernemerschap kiest voor The Reference

Iminds iMinds, het Vlaamse digitale onderzoekscentrum, bundelt de krachten van haar 850+ onderzoekers aan vijf Vlaamse universiteiten voor strategisch en toegepast onderzoek in domeinen zoals ICT, Media en Health. Samen met haar onderzoekspartners (bedrijven, overheden  en non-profitorganisaties) vertaalt iMinds digitale knowhow in concrete producten en diensten. Daarnaast begeleidt iMinds onderzoekers, jonge ondernemers en start-ups bij het succesvol naar de markt brengen van hun idee. Claire Denoyette van iMinds vertelt waarom het geavanceerde onderzoeksinstituut voor The Reference en het Sitecore platform koos: 'Er werd op onze nieuwe site veel aandacht besteed aan taxonomie en de beschikbare content. Op deze manier konden we een rijke multimediale ervaring creëren voor de surfer: de bezoeker staat voortaan centraal op www.iminds.be. De informatie die wij hem/haar kunnen bieden wordt volledig transparant ontsloten en de bezoeker wordt geïntrigeerd om ons verhaal te ontdekken door verder te scrollen op elk van de sub level homepages.' 

Design en verhaal vormen een krachtig geheel

The Reference begeleidde het strategisch voortraject van de nieuwe iMinds website. Vervolgens werd de iMinds huisstijl vertaald naar de nieuwe responsive website: een uitgepuurde online look & feel welke trouwens in de nabije toekomst ook voor de e-mail communicatie gebruikt zal worden. Er werd gekozen voor de toonaangevende web content management oplossing Sitecore omwille van de complexiteit van het opzet, maar ook omwille van de marketingkwaliteiten en personalisatiemogelijkheden van Sitecore. De nieuwe site, met onderbouwde user-centric structuur, werd vooral ook transparanter gemaakt voor een bredere groep gebruikers. De site is gebaseerd op een multiple landing page concept: voor elk van de mogelijke invalshoeken van de gebruikers (onderzoek, kernmarkten, startups of eerder mature bedrijven, …) wordt een landingspagina voorzien. Door deze sublevels wordt nooit het overzicht verloren. www.iMinds.be kreeg daarnaast een moderne en zakelijke look die overal consequent wordt gebruikt. Dankzij grote sfeervolle foto's en boodschappen wordt van meet af aan de juiste toon gezet. Voldoende witruimte binnen het monochroom design en een minimalistische navigatie laten toe de aandacht te vestigen op wat belangrijk is: het aanbod en de content. Naast veel aandacht voor het 'business savvy design' voorzag het team van The Reference eveneens een uitgebreide lijst van complexe functionaliteiten om onder andere de content op de juiste plaatsen aan te bieden. Er werd een koppeling met het iMinds CRM systeem (Salesforce) voorzien en ook de zoekmachinemarketing werd tot in de puntjes uitgewerkt, alweer om de juiste content tot bij de juiste lezer te brengen. Een SEO traject dat rekening houdt met alle nieuwste ontwikkelingen zal ervoor zorgen dat de site een zo hoog mogelijke positionering verkrijgt in de zoekmachines.

 

Bekijk de nieuwe site: www.iMinds.be

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK