Menu
the REFERENCE

Carglass

Klant sinds 2015

Carglass® is de specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten in België. Elk jaar helpt Carglass meer dan 300 000 automobilisten, en dit 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar. Daartoe beschikt het bedrijf over 42 service centers verspreid over heel België, waar telkens gratis wifi, koffie en leenfietsen ter beschikking staan voor de klanten. Er zijn ook 100 mobiele Carglass® service-wagens die ter plaatse, aan huis of op het werk bij de klanten, gaan helpen . Dankzij een permanente stock van meer dan 220.000 ruiten, kan Carglass® zeer snel helpen. Bovendien geeft Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk, en de uitgevoerde herstellingen. Dit resulteert in een klantentevredenheid van 98%! Om zijn klanten het leven makkelijker te maken heeft Carglass® overeenkomsten met alle verzekerings- en leasemaatschappijen in België zodat alle formaliteiten eenvoudig kunnen afgehandeld worden.

Recent nieuws over Carglass

15 december 2016

Glasheldere en uitmuntende customer experience op nieuwe www.carglass.be

Gent/Brussels 15/12/2016 - Carglass®, de nummer 1 in het herstellen en vervangen van autoruiten, heeft zijn nieuwe website voor de Belgische en Luxemburgse markt gelanceerd na een uitgebreide A/B testperiode van 2 weken. Carglass wil met deze nieuwe responsive website een optimale omni-channel user experience aanbieden, die de customer effort verlaagt door een verbeterde online afsprakenmodule met nauwe integratie naar het achterliggende ERP systeem, en tegelijk ook het contactcenter verder ontlast.
Deze site draait op het state of the art Sitecore Experience Platform en werd gerealiseerd door het Gentse, digital first agency The Reference. Philip Achten, Client Service Director bij The Reference, voegt eraan toe:

“Op het nieuwe www.carglass.be kunnen klanten snel en eenvoudig een offerte vragen, een afspraak boeken of verplaatsen. Zij kunnen er uitgebreide info vinden over de Carglass® services en garanties, alsook reviews van andere klanten bekijken.”

Met zijn vernieuwde digitale kanaal voegt het bedrijf een extra laag toe aan de excellente klantenervaring waarvoor het sinds jaar en dag bekend staat én waardoor het gemiddeld maar liefst 4.8/5 scoort op klantentevredenheid.

Op de nieuwe website van Carglass® staat customer experience centraal. Bezoekers kunnen er eerst en vooral het dichtstbijzijnde service center vinden en makkelijk een afspraak maken voor een herstelling. Dat laatste kan, door een geoptimaliseerde boekingsflow waardoor het nu mogelijk is om in enkele minuten een afspraak te maken voor een herstelling. Daarnaast kan men ook alle informatie vinden over de diensten en garanties die het bedrijf rondom een eventuele glasschade aan uw wagen aanbiedt. Gezien de website full responsive is, maakt het helemaal niet uit welk device de klant of prospect voor zijn digitaal contact uitkiest. Zowel op desktop, laptop, tablet of smartphone biedt de site immers een perfecte ervaring om informatie op te zoeken of een afspraak te (her)plannen.

Carglass® koos voor zijn nieuwe website het Sitecore Experience Platform uit. Fabienne Heiles, Accountmanager België en Luxemburg bij Sitecore, legt uit: “Met dit nieuwe platform kan het bedrijf zowel de brand- en customer experience van haar klanten naar een hoger niveau tillen. De medewerkers van Carglass® kunnen binnen deze gebruiksvriendelijke omgeving flexibel de content beheren en op deze manier overtuigende online belevingen creëren voor alle bezoekers, om welke reden zij ook naar de site komen.”

De nieuwe website wordt gehost op de Microsoft Azure Cloud met 24/7 Hotline support en managed services voorzien door The Reference . Via automated 24/7 monitoring wordt permanent gewaakt over de beschikbaarheid van de ‘maak een afspraak’-functionaliteit.” Daarnaast werden Selenium test geïmplementeerd kritische onderdelen zodat de continuïteit bij verdere updates en releases gegarandeerd wordt op bedrijfskritische flows.

Een uitgebreide Google Analytics integratie en de uiterst volledige dashboards die werden opgezet, zorgen ervoor dat de doeltreffendheid van de webpagina’s al van bij de launch continu gevolgd kunnen worden. Op basis van deze monitoring kan er ook aan een voortdurende conversie-optimalisatie gewerkt worden. Vanaf dag één werd er reeds een zeer diepgaande en complexe A/B testing geïntegreerd om de oude website tegen de nieuwe website te testen. Zo kon objectief aangetoond worden of de doelstellingen naar een verbeterde online conversie en lagere customer effort voor het maken van een online afspraak gehaald werden.

Pieter Moons, Digital Manager bij Carglass®, vertelt hoe de nieuwe website het bedrijf intussen al verder helpt bij het aanbieden van de optimale omni-channel klantenervaring:

“Sinds de launch van de nieuwe www.carglass.be zien we een mooie stijging in customer effort score (CES), met andere woorden de klanten vinden het eenvoudiger om een afspraak te maken. De overall desktop conversie van de website is licht gestegen, maar de conversieratio van de funnel is met 3ppt gestegen. Het verhaal wordt nog straffer op vlak van mobile. De overall conversies op basis van online boekingen via mobile zijn maar liefst verdubbeld. Dit betekent dat van de mensen die de funnel starten nu 2 keer zoveel mensen het proces afronden. We zijn dan ook uiterst tevreden met deze resultaten én de professionaliteit, expertise en speed of service van het team van The Reference. Dankzij hen hebben we de zeer strakke deadline die eerst onmogelijk leek toch gehaald.”

We waren meteen overtuigd van de professionele aanpak van The Reference”, zegt Moons. “Hun diepgaande kennis van Sitecore was voor ons essentieel. Dat er ook nog eens een totaalpakket was met hosting en een duidelijke SLA vormde een extra grote plus."

Pieter Moons, Digital Manager Carglass

Meer lezen

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Fanuc is wereldleider in industriële robots. We helpen dit bedrijf door online hun verkoops-, marketing- en salesactiviteiten te ondersteunen. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK