Menu
the REFERENCE

Aterno

Klant sinds 2011

Elzassers hebben de reputatie nauwkeurig en stipt te zijn en duurzame objecten te produceren. Dat is ook de mentaliteit van Aterno. Onze elektrische verwarmingstoestellen en keramische accumulatorstenen met hoge densiteit (Kalith®) zijn gebaseerd op jarenlange vakkennis en zijn getuige van een goed vakmanschap. Op het verwarmingselement in onze toestellen bieden we trouwens een levenslange garantie. De winters zijn zeer streng in de Elzas. U begrijpt dus dat we erg veeleisend zijn voor onze verwarmingssystemen… !

Recent nieuws over Aterno

17 december 2011

Google AdWords case: Aterno

Aterno is gespecialiseerd in elektrische verwarmingen. Oorspronkelijk afkomstig uit Frankrijk willen zij op een snelle manier voet op de Belgische markt krijgen.

The Reference werd gevraagd om, na het correct meten van de websites met Google Analytics, een tweetalige Google AdWords campagne op te zetten voor België. Deze campagne heeft voornamelijk als doel om meer relevante leads binnen te halen. Op de tweede plaats komt brand awareness, wanneer het mediabudget dit toelaat.

Optimalisatie proces

  1. Kwaliteitsscores: zijn onze advertenties relevant voor de zoeker?
  2. Bezoekers: meer bezoekers voor hetzelfde budget?
  3. Conversies: wat doen die bezoekers eigenlijk op onze site?
  4. Budget: wordt ons budget nuttig gebruikt?
  5. Bereik: hoe kunnen we onze doelgroep nog beter bereiken?

Resultaten

Om op een gecontroleerde manier de nodige data te vergaren en zodoende conversies en kwalitatieve bezoekers te garanderen, bouwden we het mediabudget van de zoek campagnes geleidelijk op naarmate de optimalisaties werden uitgevoerd. Na 3 maand konden we spectaculaire AdWords resultaten voorleggen.

Conversies

Momenteel voeren 8,8% van de AdWords bezoekers de gewenste acties op de site uit. Zo brengt AdWords 65% van alle leads voor Aterno aan! De kost per conversie is met 22% gedaald. Dit alles gaat gepaard met een positieve evolutie in het site gebruik van de bezoekers: 16% meer nieuwe bezoekers, 20% meer pagina's die bekeken werden per bezoeker en een daling van 33% in bezoekers die de site onmiddellijk verlaten.  

Bezoekerskwaliteit

Belangrijk hierbij is dat de focus van de campagnes op nieuwe leads ligt: meer dan 80% van de conversies zijn het gevolg van generieke zoekwoorden (bv. "elektrische chauffage"). Wat de uitdaging heel wat groter maakt: generieke zoekwoorden gaan gepaard gaat met een hogere kost per klik wegens een hogere mate van concurrentie. Desondanks is de gemiddelde kost per klik gedaald met 6%.

Merk versus generiek

Mooie resultaten halen met merk gerelateerde zoekwoorden (bv. "Aterno chauffage") is niet moeilijk: de bezoeker heeft reeds interesse in het product en de kost per klik ligt veel lager wegens weinig tot geen concurrentie.

De gemiddelde CTR (of relevantie van de advertenties) is met 11,7% stabiel gebleven over de hele periode, net zoals de gegarandeerde top 3 posities in de zoekresultaten.

Remarketing

Momenteel zijn we ook gestart met AdWords Remarketing campagnes. Met Remarketing kunnen we bestaande bezoekers bereiken die we opnieuw willen aanspreken met een specifieke boodschap via het display netwerk van Google. In dit geval trachten we de bestaande Aterno bezoekers, die niet de gewenste actie hebben ondernomen, te overhalen om terug te keren naar de website. Met succes: 10% van de Remarketing bezoekers hebben de gids aangevraagd via het formulier.

Display

Zodra zowel de Remarketing als de zoekcampagnes voldoende geoptimaliseerd zijn, starten we met AdWords Display campagnes. Op die manier zullen we de brand awareness van Aterno verder verhogen op websites die zaken verkopen binnen een thema die relevant zijn voor hun business.

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK