Menu
the REFERENCE

Accent Jobs

Klant sinds 2015
Philip Cracco (voormalig CEO The House of HR) en Conny Vandendriessche (Boardmember The House of HR) richtten in 1995 samen Accent Jobs op, hét uitzend-selectiekantoor. Accent Jobs, groeide snel en kreeg er jaar na jaar extra (gespecialiseerde) uitzendkantoren bij. 

Recent nieuws over Accent Jobs

13 mei 2016

Vind nog sneller een droomjob via de nieuwe Accentjobs.be

Gent, 17/05/2016 – The Reference, full service agency uit Gent, bouwde een nieuw responsive webplatform voor Accent Jobs: www.accentjobs.be. De website kreeg een nieuwe, frisse look en werd gebouwd op het state of the art Sitecore Experience Management Systeem. Sitecore koppelt krachtige content management functionaliteiten aan customer experience management. Vanaf nu kan uitzend- en selectiespecialist Accent Jobs gesegmenteerde en gepersonaliseerde contacten aangaan, plus interacties met kandidaten en bedrijven beter beheren.

accent jobs site 

Accent Jobs, niet zomaar een uitzendkantoor.

Accentjobs.be verzorgt uitzendwerk voor zowel bedienden als arbeiders, vaak met een optie op een vast contract. Het bedrijf combineert de flexibiliteit van een uitzendsysteem met de kwaliteiten van een selectiekantoor. Op die manier krijg je geschikte kandidaten die perfect passen in een bedrijfscultuur en bovendien een sterkere band met hun werkgevers ontwikkelen. Een aanpak die duidelijk loont, want Accent Jobs groeit snel en telt vandaag een 200-tal kantoren in ons land, samen goed voor meer dan 800 eigen medewerkers. 

Accent Jobs legt de lat graag hoog, ook wat hun online platform betreft. Een tijd geleden kreeg The Reference de vraag om het unieke DNA van het bedrijf explicieter te vertalen naar online. Het was meteen duidelijk dat de digitale kanalen van Accent Jobs efficiënter en klantgerichter moesten ingezet kunnen worden om de merkbekendheid en de customer intimacy te verhogen. Daarnaast verlangde Accent Jobs eveneens een verbeterde kennis over kandidaten, een versterkte instroom en een efficiëntere dienstverlening voor klanten. Een boeiende uitdaging voor full service agency The Reference, bekend voor haar geïntegreerde en business-georiënteerde aanpak.

AccentJobs.be, niet zomaar een uitzend- en selectiesite.

Bij het uittekenen van de nieuwe responsive website besteedde The Reference eerst en vooral veel aandacht aan het verhogen van de conversieratio’s op tablet en smartphone. Aangezien traffic via mobiele toestellen blijft toenemen, was responsiveness een must. Ook formulieren werden aan een grondige mobiele make-over onderworpen, zodat bezoekers makkelijker hun kandidatuur konden insturen, vanop gelijk welk toestel. Kandidaten kunnen voortaan altijd en overal registreren, zoekopdrachten bewaren, solliciteren en alerts instellen. Lopende sollicitaties beheren lukt zeer vlot binnen de nieuwe persoonlijke ‘MyAccent’-omgeving. 

Om een  betekenisvolle relatie met kandidaten en bedrijven uit te bouwen, wilt Accent Jobs, naast nieuwe tools en een verhoogde convenience op de website, ook gepersonaliseerde en relevante content aanbieden. Daarom werd gekozen voor Sitecore 8 als fundament van de website: de nieuwste versie van het state of the art Experience Management Platform. Hiermee is het mogelijk een verschillende aanpak te kiezen, en dus meerdere boodschappen te lanceren voor uiteenlopende doelgroepen. Zo ligt B2B versus B2C voor de hand, maar Accent Jobs kan eveneens op basis van regio, profielniveau en sector een gepersonaliseerde ervaring creëren. 

Nieuwe attractieve designs en videobeelden verhogen de customer intimacy. Anderzijds zorgen de realtime koppelingen met de bestaande bedrijfsapplicaties voor een verbeterde operationele efficiëntie. Het jobaanbod en informatie van kandidaten en bedrijven wordt nog makkelijker bereikbaar voor alle kantoren en consulenten. Zij kunnen voortaan nog sneller de juiste kandidaat aan de juiste job koppelen. Zo wordt de vernieuwde accentjobs.be de centrale plaats om data te verzamelen, verrijken en verdiepen. Mocht het nog niet duidelijk zijn: Accent Jobs is helemaal mee met de nieuwe Customer Experience Management trend!

Jérôme Caille, CEO van Accent Jobs zegt:

"Gezien het sollicitatieproces momenteel compleet heruitgevonden wordt, geloven wij echt dat een persoonlijke aanpak een belangrijke toegevoegde waarde biedt. Het maakt een dynamische interactie mogelijk, tussen onze consultants, enerzijds, en de sollicitanten en bedrijven in onze portfolio anderzijds. Dit is de unieke sleutel om een persoonlijke aanpak mogelijk te maken en om het contact met alle partijen te faciliteren. Op deze manier werd het proces om een job te zoeken echt getransformeerd naar een positieve ervaring voor onze kandidaten. Kandidaten, en dan specifiek deze binnen ‘generatie Z’, verwachten een ‘phygital’ ervaring die de snelheid en kracht van digitale rekrutering combineert met de coaching van onze consultants en die hen zodoende naar de beste job opportuniteiten (bege)leidt voor hun specifieke profiel. Onze nieuwe website is binnen deze ‘phygital’ strategie een zeer belangrijke mijlpaal."

top
more than digital
The Reference is niets zonder haar klanten. Carglass is de specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten, waarvoor we een volledige responsive Sitecore website gebouwd hebben. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK