Menu
the REFERENCE

Institute for Business Development

ifbd
ifbd-case
Het Institute for Business Development (IFBD) biedt meer dan 400 management opleidingen aan om uw carrière te boosten. The Reference combineerde een aantal slimme digitale marketingtechnieken met een fris en creatief concept om de grootste stijging van het aantal inschrijvingen in jaren te genereren. 

De uitdaging

De doelstellingen van het IFBD was om een online B2B verhaal te creëren, gebaseerd op 6 topics, 5 partners en een nieuwe visuele identiteit. Daarenboven wilde The Reference de organic reach met 10% (YoY) en de organische inschrijvingen met 20% (YoY) verhogen .

Het bedrijf wil origineel, continu, curieus, creatief, herkenbaar en interactief zijn. Vanuit dat onderscheidend vermogen heeft het creatief team een concept bedacht met de volgende baseline: ‘IFBD ... business talent’. De lege plaats wordt aangevuld met een passend woord.

De oplossing

ifbd-oplossing

 

Uit bovenstaande gedachte is het creatief concept voortgevloeid. Door aan elk campagnebeeld een juiste slogan te koppelen, maken we gebruik van metaforen uit de dierenwereld. De bedoeling is om aan elke slogan een dier te koppelen. Voor de baseline ‘IFBD traint business talent’ zetten we bijvoorbeeld een hond in. Het woord ‘trainen’ of liever, ‘getraind worden’ is immers een drijfveer van de hond. Aangezien het bedrijf ook professionaliteit wil uitstralen, draagt de hond bovendien het kostuum van een man/vrouw.

ifbd-zoekt

Via de tool Ve Prompt maken we het mogelijk om de mensen die hun inschrijving voor een opleiding vroegtijdig afbreken, toch nog te laten converteren. Uiteraard benaderen we hen met een aangepaste boodschap (pop-up venster).

Het resultaat

  • Periodieke content publicatie met outbound links resulteerden al snel in een uplift van de gemiddelde rankings.

ifbd-ranking

  • De organic reach (+ 17.3%) & online inschrijvingen via organic traffic (+ 33,93%) overtreffen de vooropgestelde objectieven.
  • In het algemeen zijn de online inschrijvingen met 17% gestegen in 2016
  • Daarenboven zien we ook een groei van 90% bij de organic brochure downloads

ifbd-organic-reach

IFBD 

Het Institute For Business Development is een onderneming die B2B opleidingen aanbiedt. Het bedrijf zet zich al meer dan twintig jaar in om mensen én organisaties vooruit te helpen. Dat doet het IFBD door trainingen en workshops aan te bieden die volledig afgestemd zijn op de klant. Daarnaast houdt het IFBD rekening met de economische trends en de evolutie van het ondernemingsklimaat. Op die manier kan het bedrijf op het juiste moment opleidingen aanbieden die relevant zijn voor organisaties en hun medewerkers.

Gerelateerde cases

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Hier aanschouwt u wat Luminus voor u kan betekenen. Wij stonden op onze beurt in voor de look & feel van hun website, de implementatie en natuurlijk ook hun mobiele app.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK