Menu
the REFERENCE

DELA

dela-testimonials
dela-home
Digitaal evolueert tot het belangrijkste servicekanaal voor consumenten. DELA startte al in 2010 met het strategisch inzetten van online in de dienstverlening aan haar klanten en voor het uitvoeren van haar missie: iedereen een waardige uitvaart bezorgen en nabestaanden met raad en daad bijstaan.

De uitdaging

De samenwerking tussen DELA en The Reference begon in 2009. We concretiseerden toen DELA's strategische doelstellingen: digitale kanalen gebruiken in de bedrijfsvoering. Concreet ging het om het digitaal aanbieden van correcte informatie over alles wat met overlijden te maken heeft en het gebruik van online als verkoopkanaal. Meetbaarheid en ROI stonden centraal in het hele verhaal, want logischerwijs verantwoorden tastbare resultaten verdere investeringen in een digitale uitbouw.

 

De oplossing

Centraal idee in DELA's online aanwezigheid, is het ecosysteem. Naast de corporate website ontwikkelden we specifieke websites die telkens een andere nood beantwoordden:

  • ingedachten.be als online rouwregister.
  • safeinheaven.be voor het veilig opslaan en vrijgeven van documenten, wachtwoorden en andere gevoelige informatie.
  • beforeyougo.be, een volledig online informatiekanaal rond overlijden.
  • dela.be waar u onder meer verzekeringspremies kunt berekenen en online verzekeringen kunt afsluiten.
  • een aparte aanwezigheid voor het makelaarsnetwerk.
  • specifieke pagina's voor uitvaartondernemers.

  Dela One

De doelstellingen van DELA zijn veelzijdig, en dus niet louter commercieel. Centraal staat de meetbaarheid van het complete ecosysteem. Via maandelijkse meetings, waarbij we de performantie van alle online kanalen (websites, maar ook sociale media, AdWords, YouTube, ...) evalueren en bijsturen, kunnen we het ecosysteem optimaliseren. Dit telkens in functie van DELA's bedrijfsdoelstellingen.

We bouwden de verschillende websites op het performante Sitecore platform, dat zijn deugdelijkheid, wendbaarheid en robuustheid ruimschoots heeft aangetoond.

2016: nieuwe corporate website 

dela-2016

 
 
 
 
 
 
 
 

 

In 2016 werd de website DELA.be volledig vernieuwd en nog meer in lijn met de essentiële waarden en de kernmissie van de organisatie gebracht.

Naast de bestaande zullen bijkomende (digitale) diensten uitgerold en aangeboden worden op DELA.be en via de online klantenzone MijnDELA. DELA zal bovendien op een nieuwe manier haar boodschap brengen. De zorgen die een uitvaart met zich meebrengt en hoe deze te verzachten en nabestaanden bij te staan wordt via human interest verhalen op de website verteld.

Sitecore blijft het onderliggende technische platform. De site is gebouwd op een modulair template systeem dat geoptimaliseerd werd voor mobiele platformen. Hierdoor kan de website verder evolueren met een eerder ongeziene flexibiliteit.

De tools zoals premieberekeningen en andere wervingstools werden herdacht in functie van de nieuwe strategie en geïntegreerd met het Selligent platform. Het marketing automation team van The Reference heeft de conversie en contactflows verder geoptimaliseerd en geïntegreerd met Selligent.

 Dela

Meer dan 75 jaar ervaring en deskundigheid maakt van DELA de uitvaartspecialist in België, waar zorgen voor elkaar centraal staat. DELA wil voor iedereen een betaalbare en waardige begrafenis of crematie, en nabestaanden bijstaan met raad en daad, en dit via een persoonlijke aanpak. DELA is sinds 1989 aanwezig in België en telt ruim 800 medewerkers in ons land, en helpt voor, tijdens en na een uitvaart.

Resultaten

Hoewel we de exacte cijfers voor evidente redenen niet kunnen meegeven, kan de evolutie doorheen de jaren alleen maar als uitermate positief worden omschreven.

 

 Dela grafiek

Getuige daarvan:

  • blijvend online marketing succes over de hele lijn: stijging van de bezoekersaantallen, verhoogde rankings in Google, lagere advertentiekosten, verhoogde conversieratio's en lagere cost-per-lead.
  • verdere investeringen in de uitbouw van klantenrelaties.
  • gepersonaliseerde diensten (bijvoorbeeld voor voetbalfans).
  • verdere integratie van digitaal in businessprocessen.
  • ...

  • De duurzame samenwerking heeft haar vruchten afgeworpen en de toekomst ziet er veelbelovend uit. De digitale missie werd ge├╝pdatet en gesynchroniseerd met de langetermijnbedrijfsvisie. Meteen het kader voor de verdere digitale transformatie van DELA .

     

    Gerelateerde cases

    top
    more than digital

    The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

    The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
    Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
    Meer lezen over het gebruik van cookies

    OK