Menu
the REFERENCE

Carglass

carglass-home

Carglass selecteerde full-service digitaal agentschap The Reference als implementatiepartner omwille van hun uitgebreide kennis van de Sitecore-oplossing. Met de nieuwe website overtreft Carglass ook online de verwachtingen van de klant.

DE UITDAGING

Carglass is de specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten. Carglass wilde voor zijn Belgische en Luxemburgse website minder afhankelijk zijn van Belron, de organisatie waar Carglass onderdeel van is. Omdat het lokale team zelf beperkte aanpassingsmogelijkheden had, ging het op zoek naar een nieuwe websitetool. 

De keuze viel op Sitecore, omdat in deze oplossing de customer experience centraal staat – net zoals Carglass zijn klanten altijd als uitgangspunt neemt. Bovendien spraken de mogelijkheden tot personalisatie en marketing automation heel erg aan. 

Carglass had een heel strikte deadline voor ogen: in vijf maanden tijd moest de site live zijn, compleet met integratie met het back-endsysteem Microsoft Dynamics. Een grote uitdaging. Het back-endsysteem bij Carglass bevond zich ook in een transitie, wat een omvangrijk meerjarenproject is. Toch is een optimale boekingsintegratie cruciaal voor het bedrijf, want de online boekingstool is het belangrijkste middel voor Carglass-klanten om een afspraak te maken.

DE OPLOSSING 

Ondanks de krappe deadline lukte het The Reference om de nieuwe website online te krijgen. We hebben op een heel korte tijd een goede relatie met Carglass opgebouwd, waardoor we meteen wisten wat ze echt nodig hadden.

De nieuwe website draait op Microsoft Azure, wat Carglass de flexibiliteit geeft om snel de servercapaciteit te verhogen bij een piekbelasting. Nu zijn ze bij Carglass vaak binnen enkele dagen of zelfs uren in staat om nieuwe features te lanceren in samenwerking met The Reference.

Op het nieuwe www.carglass.be kunnen klanten snel en eenvoudig een offerte vragen, een afspraak boeken of verplaatsen. Zij kunnen er uitgebreide info vinden over de Carglass® services en garanties, alsook reviews van andere klanten bekijken. Bezoekers kunnen er ook het dichtstbijzijnde service center vinden en makkelijk een afspraak maken voor een herstelling. Dat laatste kan, door een geoptimaliseerde boekingsflow waardoor het nu mogelijk is om in enkele minuten een afspraak te maken voor een herstelling. Daarnaast kan men ook alle informatie vinden over de diensten en garanties die het bedrijf rondom een eventuele glasschade aan uw wagen aanbiedt. 

DE RESULTATEN

Dat de site nu volledig responsive is, zorgt ervoor dat er nu twee keer zoveel afspraken via smartphone of tablet worden gemaakt dan met de oude website. Daarnaast steeg de Customer Effort Score en nam ook de klanttevredenheid toe. De reacties op de look-and-feel zijn bijzonder positief en er komen minder klachten binnen.

Op basis van klantengegevens kan Carglass de komende jaren de gebruikerservaring nog verder optimaliseren. Bijvoorbeeld met personalisatie om op die manier de conversie nog te verbeteren. Zo zetten we samen stappen richting customer delight in plaats van enkel de customer experience.

Carglass

Carglass® is de specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten in België. Elk jaar helpt Carglass meer dan 300 000 automobilisten, en dit 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar. Daartoe beschikt het bedrijf over 42 service centers verspreid over heel België, waar telkens gratis wifi, koffie en leenfietsen ter beschikking staan voor de klanten. Er zijn ook 100 mobiele Carglass® service-wagens die ter plaatse, aan huis of op het werk bij de klanten, gaan helpen . Dankzij een permanente stock van meer dan 220.000 ruiten, kan Carglass® zeer snel helpen. Bovendien geeft Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk, en de uitgevoerde herstellingen. Dit resulteert in een klantentevredenheid van 98%! Om zijn klanten het leven makkelijker te maken heeft Carglass® overeenkomsten met alle verzekerings- en leasemaatschappijen in België zodat alle formaliteiten eenvoudig kunnen afgehandeld worden.

We waren meteen overtuigd van de professionele aanpak van The Reference, zegt Moons. Hun diepgaande kennis van Sitecore was voor ons essentieel. Dat er ook nog eens een totaalpakket was met hosting en een duidelijke SLA vormde een extra grote plus.
top
more than digital
The Reference is niets zonder haar klanten. Melexis is een beursgenoteerde wereldspeler in de halfgeleider- en sensorenindustrie. We hielpen Melexis de toekomstige groei van het bedrijf te faciliteren door het merk te vernieuwen, de volledig nieuwe corporate website te bouwen en de exploitatie van de online kanalen vorm te geven. Lees meer over deze klant.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK