Menu
the REFERENCE

Waarom investeert The Reference in "DMS-certified" medewerkers?

The Reference beschikt over maar liefst 7 Sitecore DMS certified developers, maar waarom investeert The Reference in het steeds verder verdiepen van haar kennis van dergelijke tools?

DMS is een onderdeel van het Sitecore platform en staat voor Digital Marketing Suite. Een van de definities die aan DMS wordt gegeven is dat het een set marketing tools is om de performantie van content te meten en te optimaliseren op basis van Sitecore Engagement Value. Maar wat is de relevantie hiervan voor onze klanten? Met andere woorden: waarom investeert The Reference in het steeds verder verdiepen van haar kennis van deze tools?

Eén van de veel gehoorde antwoorden is dat we vandaag leven in the age of the customer en dat we moeten engagen met die customer door hypergepersonaliseerd met hem of haar te connecten.
Engagen, hyperpersonalisen en connecten zijn echter geen doelen op zich. Er zijn bedrijfsdoelstellingen die moeten gehaald worden, geen om-het-meest-Facebook-likes doelstellingen.

Anderzijds is de gedachte achter het verhaal van the age of the customer natuurlijk juist. Focus op de klant is belangrijk, zo niet het belangrijkste. Bedrijven hebben er alle belang bij goed te weten wat de klant wil en die goede service te verlenen. En een goeie set tools om dat allemaal te kunnen doen is zeker interessant.
Maar dat weten we al lang.

Eén van de belangrijkste pijlers waarop bijvoorbeeld IBM werd grootgemaakt was Thomas J. Watson Sr.'s mantra van de onophoudelijke en absolute focus op de klant:

  • Zo veel mogelijk de klant en zijn context begrijpen;
  • Een voor die klant zo waardevol mogelijk aanbod maken;
  • De service voor en na de aankoop moet van wereldklasse zijn.

Net deze zaken zijn vandaag een pak makkelijker geworden. Onder andere dankzij de tools die een platform als Sitecore ons ter beschikking stelt is een online (en bij uitbreiding offline) focus op de klant met minder moeite dan vroeger realiseerbaar en beheersbaar.

De uitgebreide analytics binnen Sitecore - complementair aan bijvoorbeeld een Google Analytics - laten ons toe veel beter te begrijpen wie de (potentiële) klanten zijn: wat hen drijft, waar hun interesses liggen, waar ze vandaan komen en dergelijke meer.

Die betere kennis van de bezoekers kan je omzetten in een waardevoller aanbod. In website content termen komt dat (voornamelijk) neer op relevantie: wat we aanbieden stemt overeen met wat op dit moment belangrijk is voor de bezoeker.

Hoe meer we dus weten over wat de bezoeker drijft en wat diens context is, hoe relevanter en dus waardevoller ons aanbod voor die bezoeker.

De volgende logische stap is de transactie of de conversie. De transactie is geen eindpunt: het is een logisch gevolg van het feit dat wat we aanbieden waardevol is. Die transactie kan een aankoop zijn, maar even goed de inschrijving voor een nieuwsbrief. Omdat DMS de volledige historiek van een bezoeker bijhoudt (over diens verschillende bezoeken heen, en dus steeds verder aangevuld met meer informatie) en omdat we dit kunnen koppelen aan andere systemen (zoals een CRM), houdt niets ons tegen om online een service te bieden die wereldklasse ambieert.

Het antwoord op de vraag waarom The Reference het belangrijk vindt te investeren in de DMS-certificatie van zeven extra medewerkers is dus evident: omdat het de business van onze klanten rechtstreeks ten goede komt.

Ook The Reference zal het Sitecore Experience Platform gebruiken voor zijn eigen business development. Hoe dat zal verlopen, komt u via deze presentatie te weten. 
Wenst u toch nog meer te weten te komen over onze DMS-medewerkers, contacteer ze dan!

 

Niets meer missen van onze interessante blog? Abonneer u dan nu op onze nieuwsbrief. We verzamelen er ons laatste nieuws, tal van expert tips en onze recente blogposts in voor u!

top
more than digital

The Reference is niets zonder haar klanten. Dit is een handschoen van onze internationale klant Ansell, marktleider in protective solutions, voor wie we zowel sales apps maken, de globale website bouwen als specifieke marketingcampagnes opzetten.

The Reference gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.
Door onze website te bezoeken, verklaart u zich hiermee akkoord.
Meer lezen over het gebruik van cookies

OK