The Reference kaapt een WebAward 2011 weg voor het International Crisis Group project @TheReference

The Reference wint de Web Marketing Association's WebAward voor de website www.icg.org.

www.icg.org is het informatieplatform van the 'International Crisis Group'.

Deze organisatie werkt wereldwijd aan het voorkomen en oplossen van gewapende conflicten.

De WebAwards worden sinds 1996 georganiseerd door de Web Marketing Association. De prijzen worden toegewezen door een internationale jury met meer dan honderd leden uit 50 landen, die de deelnemende projecten beoordelen op design, innovatie, inhoud, technologie, interactiviteit, copywriting en gebruiksgemak.

De 'Standard of Excellence' voor The Reference werd behaald in de categorie Advocacy en de categorie Non Profit .

The Reference creëerde een nieuwe informatiestructuur, met een fris maar toch 'ernstig' design.
De site weerspiegelt de waarden van de International Crisis Group en zet aan tot open en interactieve communicatie. Een CMS systeem zorgt voor vlot informatiebeheer door de klant en voor schenkingen werd de 8 seconden techniek gebruikt. De integratie van verschillende media maakte deel uit van het project, naast communicatie in 3 hoofdtalen en 28 extra talen.