Dela: perform op zijn best @TheReference
Bank en Verzekeringen Klant sinds 2010

DELA

Dela: perform op zijn best

Situering & uitdaging

DELA, dé Belgische uitvaartspecialist, vroeg The Reference om zowel strategisch als operationeel haar online performance vorm te geven.

Ons antwoord

Op basis van de briefing stelden wij een roadmap voor, gebaseerd op 4 tracks (Analytics, Zoekmachineadverteren, Conversie en Zoekmachineoptimalisatie). Tijdens een maandelijks afstemmoment worden de voltooide actiepunten besproken, de huidige status bekeken en actiepunten voor de komende maand opgesteld.

Track 1: Analytics

Dankzij een uitgekiende implementatie & configuratie van Google Analytics, hebben we volledig inzicht in zowel het bezoekersgedrag alsook de conversies die hieruit voortvloeien.

Belangrijkste actiepunten

  • Opzetten van dashboards rond de 4 pijlers:
    • Acquisitie: het aantrekken van nieuwe bezoekers;
    • Conversie: bereiken de bezoekers de vooropgestelde doelen?
    • E-commerce: wat brengen dit allemaal op?
    • Retentie: komen bezoekers ook terug?
  • Verbeteringen aan de 2 belangrijkste funnels
  • Meten van foutmeldingen bij invoerformulieren om de doorstroom van bezoekers naar een volgende stap in het beslissingsproces te vergemakkelijken

Track 2: Zoekmachine adverteren met Google AdWords

Het opzetten van campagnes rond thema's zoals "overlijden", "uitvaartverzekering" en "begrafenisondernemers", op Google en zijn display netwerk.

Voltooide actiepunten

  • Het verminderen van de kost per klik en het verhogen van het doorklikratio door relevantere advertenties te schrijven;
  • Door het toevoegen van uitsluitingszoekwoorden de kwaliteit van de bezoekers te verhogen.

Enkele Resultaten

  • Kwalitatieve bezoeken: de helft van de conversies zijn afkomstig van AdWords terwijl bijna de helft van alle AdWords bezoekers converteren;
  • Voor de meest competitieve zoekwoorden is de kost per klik gevoelig gedaald.

Track 3: Conversie

Om de bezoekers zo efficiënt mogelijk naar een conversie funnel te brengen, werd geëxperimenteerd met meerdere varianten op eenzelfde call-to-action. Hierdoor werd een felle stijging genoteerd in het aantal premieberekeningen.

google-website-optimizer-blur

Track 4: Zoekmachineoptimalisatie

DELA haalde reeds goede posities en dito zichtbaarheid in de zoekmachines, wat resulteerde in een aanzienlijk aandeel aan bezoekers via zoekmachines.

Belangrijkste actiepunt

Het uitwerken van een Keyword Universe: een strategische oefening waarbij honderden zoekwoorden gerelateerd aan de activiteiten van DELA werden gecategoriseerd en onderzocht op zoekvolume, competitiegraad en positie in de zoekresultaten. Hierdoor werd al snel duidelijk:

  • Welke zoekwoorden voldoende potentieel hadden;
  • Waar we onze SEO-focus moesten leggen;
  • Voor welke zoekwoorden nog geen inhoud bestond, en dus geschreven moest worden.

Op basis van een selectie van 85 zoekwoorden optimaliseerden we de bestaande website.

Enkele resultaten

  • Na 3 maanden was de gemiddelde positie van de geselecteerde zoekwoorden gestegen van 14 naar 8. Voor het belangrijkste zoekwoord "uitvaartverzekering" haalde de website de eerste positie. Dit leidde tot een sterke stijging in het organisch zoekverkeer.
  • Content marketing zorgt voor spectaculaire resultaten:

power-of-content

    TOP

    the reference n.v.

    Stapelplein 70 bus 201, 9000 Gent
    Tel +32 9 234 05 36
    info@reference.be
    BTW-nr BE 474 475 203

    Privacy & disclaimer

    Volg ons

    Logo Emakina Group