Onderzoek @TheReference

Volgens de resultaten van onze eerste studie, kiezen de Belgische marketeers resoluut het pad van de digitale marketing. In 2012 focussen ze daarbij op social media marketing, mobile sites en het optimaliseren van de return. De belangrijkste uitdagingen hierbij zijn de veelheid aan data om te zetten in praktisch bruikbare inzichten en om voldoende return on investment (ROI) te genereren. Bedrijven die beweren dat ze toonaangevend zijn op het gebied van digitale marketing zijn van plan om aanzienlijk meer te investeren in social media monitoring en sociale/mobiele reclame.

Intussen hebben wij deze survey opnieuw herhaald en konden we enkele interessante evoluties noteren: E-mail marketing blijft springlevend. Belgische marketeers hebben intussen het belang van content marketing ontdekt en worstelen meer dan ooit met de attributie van hun resultaten. We kunnen ons de belangrijke vraag stellen of web analytics niet aan een fikse inhaalbeweging toe is? Bekijk snel de resultaten van de nieuwe studie: Het digital marketing landschap in België.

Ondertussen hebben wij eveneens onze studie over e-CRM in België afgerond. Neem snel een kijkje naar de resultaten.

Wil u zelf graag iets onderzoeken? Laat het ons weten!