Knowledge @TheReference

Onderzoek

Als toonaangevend agency vinden we het belangrijk exact te weten wat er leeft en beweegt op het gebied van digitale marketing. Ons Innovation Team volgt de laatste trends, evoluties en technologieën op de voet op, maar soms is het belangrijk om te weten hoe de Belgische markt erover denkt. Daarom startten we een reeks onderzoeken, samengebracht onder de noemer Reference Data.

Volgens de resultaten van onze eerste studie, kiezen de Belgische marketeers resoluut het pad van de digitale marketing. In 2012 focussen ze daarbij op social media marketing, mobile sites en het optimaliseren van de return. De belangrijkste uitdagingen hierbij zijn de veelheid aan data om te zetten in praktisch bruikbare inzichten en om voldoende return on investment (ROI) te genereren. Bedrijven die beweren dat ze toonaangevend zijn op het gebied van digitale marketing zijn van plan om aanzienlijk meer te investeren in social media monitoring en sociale/mobiele reclame.

Intussen hebben wij deze survey opnieuw herhaald en konden we enkele interessante evoluties noteren: E-mail marketing blijft springlevend. Belgische marketeers hebben intussen het belang van content marketing ontdekt en worstelen meer dan ooit met de attributie van hun resultaten. We kunnen ons de belangrijke vraag stellen of web analytics niet aan een fikse inhaalbeweging toe is? Bekijk snel de resultaten van de nieuwe studie: Het digital marketing landschap in België.

Ook onze studie over e-CRM in België is de moeite waard om te bekijken. U kan de resultaten hier vinden.

Wil u zelf graag iets onderzoeken? Laat het ons weten!

Kennis

Onze domeinexperten delen graag hun kennis met u. Hieronder vindt u een overzicht van onze beschikbare white papers. Download ze gratis.

Hou deze pagina in het oog voor nieuwe white papers.
Veel leesplezier!