E-commerce @TheReference

Een e-commerce toepassing bevat in vele gevallen een of andere vorm van winkelmandje. Hierbij komt het erop aan om de gebruiker van de site of toepassing op een eenvoudige, intuïtieve manier in staat te stellen om een of meerdere producten of diensten te selecteren en vervolgens af te rekenen. 

Vaak is deze web front-end gekoppeld aan een back-end toepassing zoals een ERP systeem waaruit productgegevens worden opgehaald, of waarnaar bestellingen worden teruggestuurd voor verdere afhandeling. 

Op technologisch vlak zijn er vele opties om een e-commerce project te realiseren, gaande van custom made oplossingen op basis van standaard technologie (in .NET, Java of PHP) tot het implementeren van specifieke oplossingen zoals Magento. Voor online betaling integreren we vaak de e-payment oplossing van onze partner Ogone.

Ingenico is een van de toonaangevende Europese Payment Service Providers. Het bedrijf heeft duizenden klanten in 45 landen en specialiseert zich volledig in betaaldiensten. Ingenico biedt naadloze, veilige oplossingen aan, op maat van elk bedrijf en voor elke 'card-not-present omgeving'. Alle soorten oplossingen: elementair of professioneel, lokaal of multinationaal, online of via meerdere kanalen, gebruiksklaar of aangepast. Met meer dan 80 internationale en lokale online betaalmethoden geeft Ingenico uw klanten de mogelijkheid om te kiezen hoe zij betalen, in elke situatie: betaling met kaartverwerking, via een call center, in batches, via winkelwagentjes of met sectorspecifieke oplossingen. Het Ingenico Merchant Back-Office geeft u tenslotte een totale controle over al uw transacties en helpt u bovendien om tijd te besparen. Geen wonder dat wij bij The Reference graag een beroep doen op deze partner!

De technologie is beschikbaar, maar is niet uitsluitend bepalend voor het succes van uw project. De sleutel tot succes ligt veeleer in een uitgekiende strategie die past binnen uw bedrijfsdoelstellingen en algemene bedrijfsvoering. Daartoe stellen onze business consultants graag een plan op met concrete cijfers, converstieratio's en andere KPI's zodat u de investering die het project met zich meebrengt, kan vergelijken met het verwachte rendement over een bepaalde periode.

De markt voor e-commerce toepassingen in België en het aantal bedrijven dat e-commerce toevoegt aan zijn algehele dienstverlening, zit nog steeds in stijgende lijn. Immers, ook traditionele bedrijven kunnen door een uitgekiende e-commerce strategie - bijvoorbeeld gebaseerd op nieuwe economische principes zoals The Long Tail - hun algemene bedrijfsdoelstellingen verbeteren.