Mobiel, tablets en non-PC @TheReference

Mobiel is niet nieuw voor The Reference. Reeds in 2000 maakten we mobiele toepassingen in de beperkte technologie die toen beschikbaar was zoals iMode, WAP, CHTML enz… Helaas was de markt en de technologie er nog niet klaar voor en was het wachten op een doorbraak. Deze kwam er onverwacht in 2007 met  de Apple iPhone. Deze game changer heeft het mobiel internet een sterke duw in de rug gegeven en het volledige mobiele landschap grondig door elkaar geschud.

De gevolgen zijn vandaag duidelijk te merken:

  • Wat begonnen is al een hype is vandaag een vaste waarde geworden. Bedrijven en vooral ook gebruikers zien het nut van mobiele toepassingen duidelijk in.
  • De kritische massa is vandaag aanwezig. Miljoenen mobiele devices worden verkocht en mobiele internet gebruikers zijn heel actief.
  • Veel bedrijven zijn de pure mobiele "aanwezigheidsfase" reeds voorbij en bieden hun core business diensten mobiel aan of voorzien nuttige mobiele tools zodat hun werknemers hun productiviteit kunnen verbeteren.
  • Mobiel wordt een volwaardig complementair kanaal dat en gebruikers rekenen erop dat het gewoon beschikbaar is naast het bestaande desktopkanaal.

Het opstarten is niet eenvoudig omdat er heel veel keuzes moeten gemaakt worden.

  • Wat gaan we aanbieden? 
  • Maken we een mobiele website, native applicatie of webapp?
  • Welk mobiel device of platform gebruikt onze doelgroep? iOS, Android of Windows Phone?
  • Hebben we naast de smartphone ook een tablet versie nodig of niet?
  • Kan de huidige website gebruikt worden als databron voor het mobiele kanaal?
  • Hoe kunnen we de trafiek en het rendement meten?
  • Hoe zetten we de applicatie in de markt?
  • Wat is de total cost of ownership?

Heel wat vragen waarop wij de antwoorden weten. Verlies geen tijd om de antwoorden zelf te zoeken maar vraag ze gewoon aan onze mobiele experts.