Search Engine Optimization @TheReference

Bij zoekmachineoptimalisatie draait het allemaal rond zichtbaarheid in de zoekmachines. Gemiddeld komt 30 à 50% van al het verkeer op uw website. Het is dus een belangrijke levensader die meer verdient dan een check-up bij het live-zetten van de nieuwe website.

Het spreekt voor zich dat we samen met U tot goede resultaten kunnen komen. Maar elke website vergt een absoluut unieke aanpak. Dus lees verder welke diensten interessant voor uw bedrijf kunnen zijn.

Verder advies is ook maar 1 telefoongesprek of e-mail weg. Dus laat niet na ons uit te dagen.

De 3 belangrijkste redenen waarom een toppositie belangrijk is


  • Veel gratis verkeer. Studies leren ons dat, afhankelijk van het type zoekwoord, dat een eerste plaats gemiddeld tussen 18% en 35% van de clicks voor z'n rekening neemt. Een plaats onderaan de top 10 zal genoegen moeten nemen met enkele procentpunten. En een plaats op de tweede pagina is wel een erg karige troostprijs. Een toppositie is dus een must, de rest is praat voor de vaak.
  • Conversiekanaal bij uitstek. Gratis verkeer van Google is een excellente bron van conversies. Het organic search kanaal presteert heel vaak bovenmaats in vergelijking met andere kanalen. De reden hiervoor is logisch, de bezoekers van zoekmachines zoeken gericht, hebben een doel en intentie. Als onze website hierop een antwoord kan bieden, is het maar een logische stap tot een conversie. En ik ben niet de enige die het zegt. Uit een groot onderzoek opgezet door Econsultancy blijkt dat search verkeer een uitstekende Return on Investment kent.

    ROI


  • Merkbekendheid. Marketeers hebben het vaak over brand equity. De tastbare en ontastbare waarde van een merk. SEO draagt bij tot merkbekendheid. Is het niet logisch dat als je merk vaak opduikt in zoekresultaten, dat mensen het zich herinneren? Dat is een krachtig gegeven, dat absoluut bijdraagt tot een (financieel) gezonde aanwezigheid op het web.

Ik wil een sterke Google-aanwezigheid!


Wil je lokaal of internationaal scoren? Met de individuele kantoren of 1, 2 of meerdere hoofdwebsites? Mobiel of desktop? Of wil je het allemaal?

SEO is een containerbegrip voor verschillende aanpakken naargelang de doelstellingen. Hieronder een voorbeeld van enkele SEO-doelstellingen.

Ik wens internationaal te scoren

Op google.com of google.co.uk scoren is andere koek dan op google.be. De spelregels mogen dan min of meer hetzelfde zijn, de competitie is er vele klassen hoger. Bij internationale SEO is een uitgesproken aanpak nodig die antwoorden kan bieden op volgende vragen:

- Welke zoekwoorden kies ik per land?
- Hoe kan ik Google wijsmaken dat m'n Franse inhoud verschilt in Frankrijk en Zwitserland?
- Is er een impact op keuze van m'n domeinnaam?

Ik wens lokaal te scoren

Bedrijven met lokale filialen willen gevonden worden op zoekopdrachten met een uitgesproken lokale intentie. Bij die zoekresultaten zie je dan vaak een kaart met daarin tot 7 resultaten aangeduid.

search results

Met wat geluk neemt Google je in die kaart op. Met wat minder geluk ben je nergens te vinden. Laten we daar iets aan veranderen.

Ik wens met mijn mobiele website te scoren

Weinigen weten dit, maar de rangorde van de Google-resultaten die een mobiele gebruiker te zien krijgt, is anders dan voor een gewone desktop gebruiker. Wat is de rationale hierachter? Hoe kunnen we hierop inspelen. Wat moeten we veranderen?

Wijsgeraken uit de Google Webmaster Guidelines is niet altijd even eenvoudig. Maar wij loodsen uw mobiele website veilig naar meer visibiliteit in de mobiele resultaten.

Ik wens in andere zoekmachines te scoren

Denk Yandex in Rusland, Baidu in China,  Bing (tot 20% in de VS) en misschien ook Youtube.
Google is dan wel oppermachtig bij ons, het is niet overal omnipresent. Bedrijven met internationale ambities kunnen bij ons terecht voor raad en daad in visibiliteit in de andere zoekmachines.

Onze SEO-diensten en waarom ze van tel zijn


Het is altijd mogelijk om ons te contacteren voor individuele stukken uit een SEO-traject. Hieronder alvast enkele belangrijke bouwstenen met uitleg van een SEO-project.

SEO audit. Dit is een must voor elk project. Hier vind je ondermeer veel 'laaghangend fruit'. Optimalisaties die rechtstreeks impact hebben op de posities in de zoekmachines. We onderzoeken of uw meta tags correct en goed zijn ingevuld. Is er dubbele inhoud aanwezig op uw website? Gebeuren redirects correct? Een raamwerk met ruim 30 punten wordt afgewerkt. Klinkt allemaal standaard? Kan best, maar het opleverdocument bevat aanbevelingen mét impact waar je wat mee aankan.

Ontdek waarom een SEO audit zo belangrijk is.

SEO copywriting. Is copywriting voor zoekmachines zo anders dan 'normale' (online) copywriting? Neen, dat is niet zo. Er zijn echter wel enkele elementen waar zoekmachines waarde aan hechten, en die copywriters kunnen inzetten.

Op zoek naar een straffe pen die bezoekers en zoekmachines overtuigt, klik door voor meer uitleg.

SEO e-commerce. Bedrijven met een sterke e-commerce poot zijn immer op zoek naar een constante instroom van kwalitatieve bezoekers. Hoe optimaliseer ik mijn categoriepagina's, wat moet er staan op een productdetailpagina om kans te maken in de zoekmachines. En hoe krijg ik links naar een website die bijvoorbeeld rubberen aandrijfriemen verkoopt?

Klik door hoe we jouw commerce verder kunnen helpen.

SEO Keyword Research. Is het dampkap of zuigkap? Auto of wagen? Elk bedrijf heeft wel een mening over hoe zijn doelgroep online zoekt. Wij gooien die HiPPo (Highest Paid Person's Opinion) zachtjes overboord en laten de data spreken. Het zoekwoordonderzoek biedt antwoord op pertinente vragen als :

  • Welke zoekwoorden gebruiken bezoekers om mijn product of dienst op te zoeken?
  • Welke gerelateerde zoekopdrachten doen mijn bezoekers hieromtrent?
  • Hoe moet ik mijn website structureren. Wat zijn categorie en wat zijn detailpagina's?

Resultaat is een website die antwoorden biedt in de taal van de gebruiker. Een website die Google waardeert. Dus zoals vaak gaan de belangen van gebruikers en zoekmachines hand in hand.

Lees meer over waarom keyword research zo krachtig en onmisbaar is.

Linkbuilding. Bedoel je linkbuilding of linkearning? Resultaat blijft hetzelfde: relevante links en bezoekers naar de website. Trouwens dé kwaliteitsgraadmeter voor Google. Maar de aanpak is anders. Onze creatieve campagnes zorgen voor links, maar ook bezoekers en merkbekendheid!

Lees meer linkbuilding, met case study en aanpak.

SEO-Opleiding. Zelf aan de slag? Geen probleem. We trainen in-house marketeers, copywriters en iedereen die een gezonde en up-to-date kennis wenst van zoekmachineoptimalisatie. Geen theorie, maar praktijk. We geven met plezier onze inhoudstafel en referenties.

Geïnteresseerd? Lees meer over onze trainingpakketten.

Online Reputation Management. Een reputatieprobleem? De oplossing is liefst discreet, snel en blijvend. Heb je een structureel probleem met je reputatie (klanten blijven vinden dat je slechte producten of dienstverlening hebt), dan kunnen wij uw nood waarschijnlijk niet lenigen. Maar een relletje met een ontevreden klant of andere occasionele problemen hoeven je niet voor altijd achterna te volgen…